1kozet
1kozet

1kozet

دانلود پروژه کتاب زراعت عمومی کمال سادات اسمعیلان


دانلود پروژه کتاب زراعت عمومی کمال سادات اسمعیلان

فرمت فایل : powerpoint

تعداد صفحات : 315

حجم فایل : 14204

گروه فایل : کشاورزی و زراعت

دانلود پروژه کتاب زراعت عمومی کمال سادات اسمعیلان

دانلود تحقیق پاورپوینت کتاب زراعت عمومی تألیف کمال سادات اسمعیلان، در قالب ppt و در 315 اسلاید قابل ویرایش

پروژه تحقیقاتی زراعت عمومی بر اساس کتاب زراعت عمومی مولف: کمال سادات اسمعیلان انتشارات دانشگاه پیام نور بصورت فایل پاورپوینت در 315 اسلاید بسیار کامل و قابل ویرایش تهیه گردیده و در تهیه آن کلیه علائم و اصول نگارشی رعایت شده و قالب آن را نیز می توان به دلخواه تغییر داد.

آشنایی اجمالی

جایگاه درس

درس زراعت عمومی به ارزش 3 واحد جزء دروس اصلی رشته اقصاد کشاورزی در مقطع کارشناسی میباشد.

هدف کلی درس

هدفهای ارائه این درس به دانشجویان رشته اقتصاد کشاورزی عبارتند از:

شناخت و طبقه بندی گیاهان زراعی از نظر فصل رشد، طول عمر، هدف تولید و ...

تاثیر عوامل محیطی در رشد و نمو و تولید مثل گیاهان زراعی.

شناخت مراحل و چگونگی آماده سازی بستر بذر، عملیات کاشت، داشت و برداشت محصولات زراعی.

****************************

بخشهایی از متن

مقدمه

تولید غذا، پوشاک و سوخت همواره در طول تاریخ مهمترین مساله مورد توجه جوامع انسانی بوده است. تولیدات گیاهی، اساس تامین غذا را تشکیل می دهند، بطوری که جیره غذایی بسیاری از مردم تقریبا بر مصرف مستقیم فرآورده های گیاهی متکی است. حتی گوشت و فرآورده های دامی نیز که گاهی به جیره غذایی افزوده می شوند از تولیدات گیاهی منشاء می گیرند. تولید الیاف نیز مستقیما و یا به طور غیرمستقیم به گیاهان زراعی وابسته اند. در بسیاری از کشورهای فقیر و توسعه نیافته برای مصارف پخت و پز و تولید گرما عمدتا از گیاهان به عنوان سوخت استفاده می شود.

بذر در زراعت

تعریف بذر در زراعت

هر قسمتی از گیاه اعم از اندام های رویشی یا اندام تکثیر جنسی (دانه) که برای کشت و تولید گیاه جدید مورد استفاده قرار گیرد، در زراعت اصطلاحاً بذر (Seed) نامیده می شود. اکثر گیاهان زراعی بوسیله دانه تکثیر می یابند، اما برای تکثیر برخی گیاهان از اندام های رویشی مانند پیاز، غده و ساقه استفاده می شود. به طور مثال در زراعت سیب زمینی، زعفران، پیاز خوراکی و نیشکر به ترتیب غده،بنه (سوخ) ، پیاز و قلمه های ساقه این گیاهان کشت می شوند.

سلامت بذر

بذر مرغوب بذری است که سالم (کامل) باشد. چنانچه جنین، آندوسپرم و یا پوسته بذر طی عملیات برداشت محصول آسیب دیده باشند، از درصد سبز شدن آن به شدت کاسته می شود و گیاهچه های ضعیفی تولید خواهند شد. ...

آیش و تناوب زراعی

مقدمه

گیاهان زارعی در طول دوره رشد و نمو خود از نهاده های نور، آب و عناصر غذایی خاک بهره برداری می کنند. چنانچه یک قطعه زمین هر ساله به زیر کشت رود، بسته به میزان تولید آن، از عناصر غذایی خاک کاسته شده و خصوصیات فیزیکی و شیمیایی خاک تحت تأثیر قرار می گیرد. از سوی دیگر برخی از مشکلات مانند آفات، بیماری های گیاهی و علف های هرز، محصول و زراعت کشاورز را تهدید می کنند.

تعریف آیش

زمینی را که یک یا چند فصل زراعی کشت نشود آیش می گویند.

آیش گذاشتن زمین یکی از روش های متداول در تمام مناطق خشک و نیمه خشک جهان برای تقویت زمین و رفع خستگی آن می باشد.

پاورپوینت کتاب زراعت عمومی نوشته کمال سادات اسمعیلان

فهرست مطالب

فصل اول: کلیات و تعاریف

فصل دوم: گروه بندی گیاهان زراعی

فصل سوم: اندامهای گیاه (شکل، ساختمان، وظایف)

فصل چهار: عوامل محیطی مؤثر بر رشد و نمو گیاهان

فصل پنجم: آماده سازی بستر بذر

فصل ششم: بذر در زراعت

فصل هفتم: عملیات کاشت

فصل هشتم: عملیات داشت

فصل نهم: عملیات برداشت محصول

فصل دهم: آیش و تناوب زراعی

مبلغ : 45000 تومان

دانلود

ارزیابی معیارهای گزینش دوست در دانش آموزان اول دبیرستان

ارزیابی معیارهای گزینش دوست در دانش آموزان اول دبیرستان

هدف از این پایان نامه ارزیابی معیارهای گزینش دوست در دانش آموزان اول دبیرستان شهرستان ملایر می باشد


مشخصات فایل
تعداد صفحات103
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه رشته علوم تربیتی

ارزیابی معیارهای گزینش دوست در دانش آموزان اول دبیرستان

 
*ضمیمه شدن پرسشنامه ملاکهای انتخاب دوست در دانش آموزان بصورت رایگان:)-
 
پیشگفتار:
می دانیم که رشد مهارتهای اجتماعی یکی از لوازم رشد همه جانبه شخصیت است و پدیدة اساسی نوجوانی تهیه شخصیت است. که به شکلهای مختلفی صورت می گیرد. دوستی های نوجوانان بخاطر استقلال و براساس یک نیاز اجتماعی و برای ایجاد روابط سالم و سازنده است. در این مرحله ازسن شخصیت اجتماعی نوجوانان در حال شکل گیری گرفتن است. رفاقتها و دوستی ها نقش عمده ای در اجتماعی شدن انان ایفا می کند. البته در تمام مراحل رشد خصوصاً در سن نوجوانی نقش خانواده و اولیاء و مربیان به عنوان تقویت یا تسهیل کنندة رشد نباید فراموش شود. 
 
به همین منظور در این معقولة تحقیق ملاک های انتخاب دوست از نظر نوجوانان پسر مورد بررسی قرار می گیرد، تا با شناسائی و اشنایی بیشتر با طرز تفکرات دانش آموزان به مورد بهترین ملاک های انتخاب دوست، بهترین و عاقلانه ترین روشهای تربیتی را انتخاب کنیم. بنابراین جهت تحقیق این اهداف دست به کار تحقیق زده و مقوله حاضر را به پنج فصل تهیه کرده و بهترین ملاک انتخاب دوست را از بین نظرات دانش آموزان پیدا کرده ایم. در جزوه حاضر از منابع مختلفی در زمینة دوست یابی نوجوانان استفاده شده امیدواریم که نتیجه مورد استفاده دوستان و همکاران قرار گیرد. 
 
 
 
کلمات کلیدی:

دوست یابی

روابط اجتماعی

ملاکهای انتخاب دوست

 
 
 
 
مقدمه : 
یکی از سخنان حکیمانه و جامعه شناسانه این است که « انسان با الطبع اجتماعی است.» و این بدان معنی است که انسان بر نهاد پیوستن به همنوعان خود آفریده شده است.  و این غریزه ای است که انسان در بطن خود دارد. زیرا انسان به تنهایی قادر به گذشتن از مراحل زندگی در دنیایی که آکنده از ناروائیها و مالامال از دشواریها و مقرون به خطاهاست، نیست. و از این رو انسانها ناگریزند به یاری جستن و همکاری کردن برای رسیدن به ا جتماعی که در آن بتوان آنچه را فرد از انجام آن ناتوان است انجام داد. هر قدر صفوف بشر به هم پیوسته شود و اختلاط و تعاون بینشان افزوده گردد، در میدان زندگی و مدارج ترقی پیشرفت خواهند کرد. از این رو، اسلام که دینی پیشرو و جاودانه است، اجتماع بشری را دعوت می کند که با زو به بازوی هم کار کنند به هم مهرورزند پس صدایی آسمانی فریاد می زند:
 
« ای مردم» ما همه شما را نخست از مرد و زنی آفریدیم، و آنگاه شعبه های بسیار و فرق مختلف گردانیدیم تا یکدیگر را بشناسید و به دین خدا چنگ زنید و پرا کنده نشوید. این است دعوت اسلام از تمامی مردم. و چون افراد انسانی همه در معرض سختیهای هلاکت آور و بدبختیهای دردناک و مشکلات طاقت فرسا قرار دارند. که به تنهایی بر مقابلة با آنها توانا نیستند، ناگزیرند که برای خود مرزی یا افرادی از نوع خود ذخیره کنند که بین خود و آنها رابطه ای مطمئن و یک پیوستگی پایدار و دوستی و محبتی خاص برقرار گردد. تا بین این افراد احساس برادری صادقانه و درک دوستی خالصانه حاصل شود. که هر کدام  در سختیها یاری گر دیگری باشند در کمک رسانی و همکاری و بر آوردن نیازها و نجات دادن از سختیها و بیرون آوردن از گرداب، و این رابطة مقدس است که هر یک  را به دیگری می پیوندد. و دلها و خواستها را به هم نزدیک می کند که « دوستی» نامیده می شود. 
 
و برای زندگی انسان این امری ضروری است ، هر چند که فرد در تحمل سختیها و شکیبایی در مکروهات نیرومند باشد و از فکر ثابت و رای تدبیر برخوردار باشد. از این روست که دانشمندان جامعه شناسی و مربیان جامعه کوشش کرده اند که برای تامین بعد مهم زندگی بهترین راهها را فرا راه مردم قرار دهند و نیکوترین وسیله ها را برای استحکام و استواری روابط برادری و کسب محبت و صداقت که رکن اصلی دوستی است بین مردم معرفی کنند. زیرا اگر دوستی مستند بر حب قلبی صحیحی که عاری از ریا و کدورت و انحرافی پست نباشد. این چنین دوستی میان تهی است. و خیری در آن نیست.پس مشخص می شود که موضوع دوستی و برادری از مهمترین مقتضیات زندگی و بزرگترین ضروریات انسانی است. می بینیم که موضوع دوستی به حد فراوان از توجهات و ساعی معصومین بهره مند می شود و از راهنمائی های پی در پی آنان در بنای اساسی این دوستی و آنچه در خور صفات و شرط دوستی آمده است. و تمام مردم را پند و اندرز داده اند. که در ذخیره کردن و بدست آوردن دوستان سستی نورزند. تا آنجا که پیامبر خدا می فرماید: بهترین شما کسانی هستند که اخلاقشان بهتر است و با مردم سازگارند و بین افراد با یکدیگر صلح و سازگاری دهند ( نهج البلاغه) و نیز فرموده است مهربانی مومن بر مومن برای خاطر خداوند است. 
 
 
 
 
 
 
فهرست مطالب

بررسی ملاکهای انتخاب دوست در بین دانش آموزان پایه اول پسر در مقطع متوسطه شهرستان ملایر

فصل اول:بیان مسئله 9
بیان هدف 10
ضرورت اجرای طرح 11
سوالات تحقیق 12
بیان فرضیه 13
تعاریف عملیاتی 13
 
فصل دوم تاریخچه تحقیق و مطالعة منابع مربوط به موضوع 
نوجوانی 16
تاثیر معاشران 20
دوست یابی 25
طرد شدن و پذیرفته شدن از سوی همسالان 29
تحقیقات انجام شده 36
 
فصل سوم روش اجرای تحقیق
جامعه 43
نمونه و روش نمونه گیری 43
روش جمع آوری اطلاعات 44
ابزار تحقیق 44
روش آماری بکار رفته 44
 
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل
تجزیه و تحلیل داده ها ( اطلاعات) 47
توصیف اطلاعات رابطه با فرضیه  ها 47
 
فصل پنجم:نتایج
سوالات و داده‌‌ها 47
تفسیرنتایج ( بحث و خلاصه) 89
بیان مسئله 92
نتیجه گیری کلی 92
نمودار 93
کاربرد   95
فهرست منابع 95
 
 
 
 

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

پاورپوینت بیمارستان های دوستدار ایمنی بیمار

پاورپوینت بیمارستان های دوستدار ایمنی بیمار

دانلود پاورپوینت بیمارستان های دوستدار ایمنی بیمار


مشخصات فایل
تعداد صفحات213
حجم557 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیپزشکی

توضیحات کامل

دانلود پاورپوینت بیمارستان های دوستدار ایمنی بیمار جهت رشته پزشکی در قالب 213 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش
 

 

 

«بیمارستان» یک واژه فارسی است که در دوران ساسانیان و پس از آن در جهان اسلام برای «محلِ نگهداری بیماران» به کار می‌رفته‌است. در لغت، بیمارستان از واژه پهلوی «بیمار یا وِمار» و پسوند مکانِ «ستان» تشکیل شده‌است که به معنای «محل بیمار» است. این واژه در معنای نخستین خودش در دنیای قبل از اسلام در مورد دانشگاه جندی شاپور استفاده می‌شده‌است. سپس واژه بیمارستان در مورد محل نگهداری بیماران در تمامی سرزمین‌های اسلامی به کار گرفته شد.

 

 

 

در گذشته به بیمارستان، مریض‌خانه و خسته‌خانه هم گفته می‌شد. در فارسی افغانستان به آن شفاخانه می‌گویند. در منابع قدیم فارسی از واژه‌هایی چون دارالشفا و بیت‌الادویه و محکمه (مکان فعالیت حکیم یا همان طبیب) نیز برای نامگذاری بیمارستان استفاده می‌شده‌است.

 

 

 

فهرست مطالب
سطوح تحقق استانداردهای ایمنی بیمار
گروه A: حاکمیت و رهبری
1.A:مدیریت ارشد
2. A: برنامه ایمنی بیمار
3. A:داده ها بمنظور بهبود ایمنی ارائه خدمات
4. A:تجهیزات  و وسایل
5. A:کارکنان فنی و متخصص به منظور تأمین ایمنی بیشتر برای کارکنان
6. A :خط مشی ها، راهنماها و روش های استاندارد اجرایی(SOP)
گروه B:  استانداردهای جلب مشارکت و تعامل  با بیمارو جامعه
1. :Bحقوق بیمار و خانواده
2. :Bآگاهی وضعیت  سلامت
3. :Bشناسایی  هویت بیمار
4. :Bجلب مشارکت جامعه
5. :Bطرح وقایع تهدید کننده ایمنی با بیماران ومراقبین  آنان جلب مشارکت جامعه
6. :Bجلب مشارکت بیمار

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

پاورپوینت محصولات خلاقانه دوستدار محیط زیست

پاورپوینت محصولات خلاقانه دوستدار محیط زیست

دانلود پاورپوینت آشنایی با محصولات خلاقانه دوستدار محیط زیست


مشخصات فایل
تعداد صفحات53
حجم2121 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیمحیط زیست

توضیحات کامل

دانلود پاورپوینت آشنایی با محصولات خلاقانه دوستدار محیط زیست جهت رشته محیط زیست در قالب 53 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش

 

 

 

سال هاست که انسان به صور مختلف در حال تخریب محیط زیست است اما به تازگی به اهمیت بسیار زیاد محیط در زندگی و بقای خودش پی برده ودر صدد جبران بر آمده تا بتوانند قسمتی از کار های گذشته خود را جبران کند .

 

 

 

فهرست مطالب
مقدمه
پلاستیک زیست تخریب پذیر
حباب های اب خوراکی
کاغذ سنگ
اب خاکستری
گوشت سنتزی
منابع

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دانلود فصل هشتم پاورپوینت کتاب روانشانسی شخصیت دکتر یوسف کریمی با عنوان نظریه های بشر دوستانه

دانلود فصل هشتم پاورپوینت کتاب روانشانسی شخصیت دکتر یوسف کریمی با عنوان نظریه های بشر دوستانه

دانلود فصل هشتم پاورپوینت کتاب روانشانسی شخصیت دکتر یوسف کریمی با عنوان نظریه های بشر دوستانه


مشخصات فایل
تعداد صفحات13
حجم100 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

دانلود فصل هشتم پاورپوینت کتاب روانشانسی شخصیت دکتر یوسف کریمی با عنوان نظریه های بشر دوستانه در قالب 13 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع با قابلیت ویرایش

 

 


هدف کلی فصل :
آشنایی با نظریه های بشر دوستانه شخصیت
این نظریه ها در تقابل با دیدگاه های روانکاوی و رفتارگرایی شکل گرفته اند بنظر آنها روانکاوی توجه خود را به جنبه بیمارگونه انسان معطوف کرده و رفتارگرایی نیروی بالقوه انسان را ندیده گرفته و دیدگاه مکانیکی دارند 
  

 

 

فهرست مطالب:
نظریه های بشر دوستانه 
فلسفه نسبت به انسان     
نظریه مزلو 
سلسله مراتب نیازهای مزلو 
نیازهای شناختی
و....

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود